Meer over de artiest
VICTOR CEMBELLIN
Senior artiest Victor Cembellin heeft een hele eenvoudige filosofie over make-up: “het bezit de unieke gave om iemands emotionele houding te verbeteren.” Als kind gebruikte hij de afwasbare stiften van Crayola om op zijn gezicht te tekenen. Hij genoot ervan om een monster in een oude man te veranderen (help!), maar later leerde hij wat subtielere technieken en meer verfijnde trucs. Tegenwoordig woont hij in San Francisco waar hij werkzaam is in de mode- en filmindustrie. Hier vertelt hij in geuren en kleuren hoe hij is uitgegroeid tot internationaal befaamd make-up artiest.
Fashion in Fog City
“In San Francisco vind je twee exemplaren van elk type mens, van alle rangen en standen. De stad is een smeltkroes van cultuur, etnische diversiteit en smaken. Overdag is het een zeer relaxte stad, maar ’s avonds ’doft’ men zich graag op. Stijl is zeer individueel. Ik ben grote fan van M·A·C Eye Kohls omdat je een alledaagse look snel omtovert in een dramatische avondlook. Breng bijvoorbeeld de kleuren Phone Number, Teddy en Tarnish aan op de onderste waterlijn en je make-up verandert zo van een overdaglook in een avondlook.”
Seeing Red
“Ik heb altijd een rijke fantasie gehad. Ik was een artistiek kind met teveel creativiteit en vrije tijd! Ik werd al snel serieus verliefd op make-up. Ik weet nog dat mijn eerste M·A·C Lippenstift de Dubonnet was. Die zomer heb ik die kleur op oneindig veel vrouwen uitgeprobeerd. Mijn zus, tante, vrienden, buren… iedereen kreeg de Dubonnet. En eerlijk gezegd is het nog steeds mijn favoriete rode lippenstift, gevolgd door Russian Red. Na San Francisco is Parijs mijn lievelingsstad. Als ik naar Parijs ga, neem ik altijd Russian Red mee. Het is een iets andere kleur dan Dubonnet, wat feller, wat opvallender, maar ik ben er inmiddels net zo weg van.”
Supa-Dupa Fly
“Ik heb al zoveel momenten in mijn carrière meegemaakt dat ik even moest stoppen en tegen mijzelf moest zeggen, ‘Victor, onthoud dit! Dit is een uniek moment!’ Ik vond het geweldig om mee te werken aan de CD-cover voor de single ‘Best Best’ van Missy Elliott. Ze was niet alleen enthousiast over haar make-up voor de sessie, maar ik mocht zelfs piepkleine roze sterretjes op haar gezicht airbrushen. Voor mij was dit echt een bewijs van het vertrouwen dat we hebben opgebouwd na een jarenlange samenwerking. De schoonheidsbusiness is zeer emotioneel. Een make-up artiest heeft letterlijk iemands gezicht (en vaak ook hun zelfvertrouwen) in handen. Ik heb al snel geleerd om vriendelijk te zijn en een band te ontwikkelen met de persoon.”